Un scurt review Apple TV

2015. 11. 19.

Noul Apple TV vine să ne modifice complet o parte importantă a vieții noastre. Căci televizorul a devenit pentru mulți dintre noi o componentă importantă a modului de viață, fie că ne adunăm în jurul lui pentru a urmări un spectacol, un film, un show sau filmări ale unor momente importante din viața noastră sau a celor dragi nouă, televizorul ocupă un loc de cinste în ecosistemul casei noastre. Cu toate acestea, cu excepția unor îmbunătățiri legate mai mult de calitatea imaginii, foarte puține lucruri s-au schimbat la el. Asta până acum!

Totul a început prin a schimba paradigma și a pune în centrul experienței din fața televizorului aplicațiile. În jurul acestei concepții, care este fundația, a fost construit un nou sistem de operare numit tvOS și apoi a rezultat noul Apple TV.

Apple TV generația a 4-a și a 3-a
Apple TV generația a 4-a și a 3-a

Acum să trecem la unboxing. Odată deschisă cutia vei vedea un produs care arată foarte familiar. Ca aspect exterior nu sunt mari diferențe față de vechiul model, în afara faptului că cel nou este mai înalt cu 1 cm și mai greu cu 153 de grame, aspectul exterior nu s-a modificat. Avem acceași carcasă neagră cu același finisaj cu colțurile rotunjite, margini ascuțite și un capac mătuit pe care strălucește logo-ul Apple. Când ajungem la telecomandă însă lucrurile stau complet diferit.

IMG_2104

Noua telecomandă stă foarte bine în palmă și este gândită perfect pentru a fi operată doar cu degetul arătător. Spatele telecomenzii este făcut din aluminiul anodizat și are marginile rotunjite cum ne-am obișnuit deja la iPhone, iar pe fața avem sticlă cu finisaj negru. Touchpad-ul este foarte senzitiv și are o viteză de reacție foarte bună, oferindu-ți o experiență de navigare senzațională. Nu este foarte intuitiv în primă instanță faptul că este nevoie de a apăsa pe Touchpad pentru a da click și a putea face selecții, dar odată lămurit acest lucru totul decurge foarte cursiv și interactiv. Navighezi cu ușurință în noua interfață mai apropiată ca design de interfața de pe telefonul tău cu care te-ai obișnuit deja. Telecomanda mai are în partea superioară un orificiu unde este microfonul necesar pentru interacția cu asistentul Siri. Din păcate momentan Siri nu funcționează în România.

IMG_2097

În ce privește conectivitatea Apple TV este dotat cu un port HDMI, unul 10/100BASE-T Ethernet și un port USB-C pentru service. De asemenea este dotat cu senzor infrared. Este compatibil cu standardul 802.11ac Wi‑Fi cu MIMO și Bluetooth 4.0.

Setarea Apple TV se face foarte ușor, împerecherea cu telecomanda este facilă și dacă preferi să transferi Apple ID-ul de pe dispozitivul tău iOS pe Apple TV pentru a evita folosirea tastaturii de pe ecran, poți apropia dispozitivul de Apple TV pentru a transfera wireless credentials-urile. Va fi necesar doar să introduci parola pentru Apple ID-ul tău pe dispozitivul iOS.

Odată setat, accesezi App Store-ul și începi să te apropii de esența schimbării care face diferența dintre vechiul și noul Apple TV. Pe lângă aplicațiile care existau deja pe vechiul model au apărut noi aplicații precum Apple Music, Photos (care descarcă automat pozele din iCloud) și Computers (care accesează Mac-urile din rețea pentru a putea partaja librăriile iTunes) și jocuri pentru Apple TV, dar și o mulțime de alte aplicații. Acestea sunt împărțite în categorii precum: jocuri, aplicații pentru copii, sport, știri, dar și binecunoscuta selecție “Best New Apps”. În fiecare dintre aceste categorii apar aplicații noi aproape zilnic, dezvoltatorii profitând de noua platformă. Găsiți aplicații precum: Periscope, Gilt, Flickr, Vimeo, Airbnb, TripAdvisor, Sing Karaoke și altele. Regăsim și tabul Top Charts, cu binecunoscutele subcategorii Paid, Free și Grossing apps, menit să te ajute în găsirea aplicațiilor dorite.

În momentul în care ai instalat un joc telecomanda se transformă devenind controlerul perfect. Chiar dacă te joci Crossy Road, Asphalt 8 sau Beach Buggy Racing telecomanda este tot de ce ai nevoie pentru a te juca, iar grafica este impresionantă. Fără să-ți dai seama ai să constați că tocmai ai achiziționat o consolă de jocuri cu senzor de mișcare.

AppleTV from istyle.ro on Vimeo.

Date fiind restricțiile de conținut din România aplicația Plex este aproape indispensabilă. Îți permite redarea conținutului media stocat pe calculatoarele sau celelalte dispozitive din rețea sau remote, pe care este instalată aplicația. Este necesar să ai instalată ultima versiune de server pentru a putea accesa conținutul pe Apple TV.

Nu putem termina această scurtă introducere fără a menționa screen saver-ul de pe Apple TV. Vechiul Apple TV avea numeroase screen saver-e care apăreau după o perioadă de inactivitate, dar nu se pot compara cu ceea ce Apple a inclus pe noul dispozitiv. Poți opta între două variante de screen saver: propriile tale poze și ceea ce Apple numește Aerials. Vă rog să mă credeți, merită să mergeți pe a doua variantă. Veți vedea filmări slow motion ale unor peisaje urbane, sau din natură care pur și simplu vă vor tăia respirația. Pentru multă vreme nu veți mai dori să închideți televizorul. Împătimiții produselor Apple au început să adune aceste filmări aici.

Sunt câteva lucruri nu atât de pozitive care merită menționate. Conținutul video este accesibil în funcție de locație și dacă ai contul Apple ID-ul setat pe România nu ai acces la foarte mult conținut. Din păcate cei de la Apple nu au integrat suportul pentru redarea fișierelor video 4k. Un alt dezavantaj pe care l-am resimțit este eliminarea portului de optical out care îți oferea posibilitatea de a redirecționa semnalul audio pentru a fi redat pe alte dispozitive audio specializate care ți-ar putea oferi o redare a sunetului la nivel Hi-Fi. Totuși toate aceste dezavantaje dispar odată ce ai telecomanda în mână. Experiența în utilizare este total surprinzătoare.

Nu am avut încă timp să testăm viteza și funcționalitatea spațiului de stocare disponibil acum pe noul model de Apple Tv dar probabil vom reveni cu completări ale acestui scurt review atunci când o vom face.

Suntem convinși de asemenea că nu vor întârzia să apară aplicații și jocuri noi care vor veni să completeze experiența dumneavoastră și să vă schimbe complet relația cu televizorul. De asemenea integrarea transparentă cu celelalte dispozitive Apple este un mare avantaj oferind o nouă dimensiune conținutului media de pe aceste dispozitive. Concluzia noastră este că avem de-a face cu un dispozitiv care are într-adevăr potențialul de a schimba într-adevăr viitorul televiziunii, așa cum ne îndeamnă Apple să credem, odată ce vor apărea și mai multe aplicații dar mai ales dacă compania se va implica și va lansa și un propriul serviciu de streaming de conținut (care să sperăm că va fi disponibil și în România).